Monday 25 February 2013

kerana sapaan dari dia yang kurindu


nak ja aq merintih menangis kat belog kaku ni.. namun ada yg lebih layak buat ku dan hatiku~ TUHANku~

aq sedar banyak yang aq kesali.. namun banyak sebuah penyesalan tanpa sebuah perubahan adalah sia-sia.. cmon nayli, dah nak dekat tu.. hati awak dah berkata benar.. kerahkan tubuhmu nayli kerana masih roh dikandung badan... kuat kuat kuat! 

"Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yang mengubahnya sendiri", firman Allah dlm Ar-Ra'd.. 

nayli kau faham semua ni.. mana amalmu? mana ? mana? mana? yakinlah ini suratan dari Tuhanmu.. 

kuat nayli.. aq bersyukur kerana sebuah sapaan lembut dari seorang sahabat membuat hatiku tergerak lantas berbisik, "nayli kuat dan mampu".. Alhamdulillah~ sebuah ukhwah itu nyata manis  kerana Allah~

aq tak mampu nak putuskan untuk balik atau tidak. tapi aq yakin itu satu-satunya pembakar semangat yang hilang sekian lama bakalku bakar semua ia agar terang menyala..

buruk dan busuknya semalam bukan bermakna boleh dibiarkan terus busuk dan berkulat serta hancur dimamah bakteria.. ambil jika mampu, ganti jika perlu, tambah jika kurang.. 

pengarang hati jantung yang sentiasa aku doakan semoga dirahmati Allah dan diberi perlindungan
YaAllah~ semoga nayli kuat menghadapi hari2 mendatang.. ampunilah daku yang sering alpa dan leka dengan dadah dunia yang mengkhayalkan, bangunkanlah daku dari mimpi yang tiada kenyataan dan kesudahan.. Rabbana A~tina fiddunnya hsanah wa fil akhirati hasanah waqina a'zabannar~

No comments:

Post a Comment